NEW

Modul termo managementu

Kompaktní komponent s řadou možností

INA-PC-WP-65485G-02-2-.jpg
1634x919pcx_garage_tips_14-06-2021_CZ.jpg

Prvními sériově vyráběnými motory vybavenými multifunkčním termostatem jsou motory TFSI o zdvihovém objemu 1,8 l a 2,0 l od koncernu VW (čtyřválcový řadový motor EA888 gen. 3). Tento modul vyvinuly společně společnosti Audi a Schaeffler (obrázek 1). Ve fázi zahřívání motoru je modul termo managmentu schopen zcela uzavřít přívod chladicí kapaliny do motoru nebo nastavit její minimální průtok. Po zahřátí na provozní teplotu lze teplotu chladicí kapaliny rychle a plně variabilně nastavit na různé úrovně v závislosti na požadavcích na výkon a dalších podmínkách. Modul termo managementu má dvě spojená otočná šoupátka, která ovládá pouze jeden hnací motor. Jedno z těchto otočných šoupátek je na výtlačné straně vodního čerpadla a je určeno k uzavření průtoku chladicí kapaliny.


Druhé otočné šoupátko se používá k distribuci chladicí kapaliny na straně sání. Celý chladicí okruh má také přepínací ventily, které umožňují cílené zapínání a vypínání průtoku chladicí kapaliny topením a tepelným výměníkem převodového oleje. Dvě mechanicky spojená otočná šoupátka řídí průtok chladicí kapaliny uvnitř modulu otočného šoupátka. Elektromotor pohání otočné šoupátko 1 šnekovým převodem s vysokým redukčním poměrem. Otočné šoupátko 1 je spojeno s otočným šoupátkem 2 pomocí pastorku. Otočné šoupátko 1 nahrazuje běžný voskový termostat a může velmi rychle a plně variabilně nastavit teplotu chladicí kapaliny mezi 80 °C a 110 °C v závislosti na požadavcích. Kromě toho otočné šoupátko 1 přepíná zpětné vedení chladicí kapaliny z chladiče motorového oleje (obrázek 2). Chladicí voda se ohřívá o 30 % rychleji ve srovnání s předchozím motorem s voskovým termostatem. Čas potřebný k dosažení cílové teploty oleje se sníží přibližně o 50 %.


Podívejte se také na video o demontáži a montáži modulu tepelného managementu.