NEW

Řada LuK 2CT se rozšiřuje o mokré i další suché spojky

26/04/2019 / LuK

LuK-RepSet-2CT-wet-stage-04.jpg
Společnost Schaeffler je na trhu náhradních dílů s LuK 2CT prvním a jediným dodavatelem opravárenských řešení pro suché dvojité spojky. Nejnovější rozšíření sortimentu zahrnuje sady pro modely Fiat, Renault a Smart. Dalším důležitým rozšířením sortimentu je také LuK RepSet 2CT od společnosti Schaeffler pro vozidla koncernu VW s mokrou dvojitou spojkou.

Změna převodového stupně bez přerušení trakce: rozhodující výhoda, ze které profitují řidiči díky dvojité spojce. Tato inovace zajišťuje vyšší jízdní komfort a zároveň snižuje spotřebu paliva. Společnost Schaeffler již v raném stádiu rozpoznala potenciál této technologie a dodává autoservisům jako první vhodná opravárenská řešení s označením LuK RepSet 2CT.

Nejnovějším rozšířením tohoto sortimentu pro trh náhradních dílů jsou opravárenská řešení pro vozidla Smart Forfour, Smart Fortwo a Renault Twingo (všechna tři auta s 6stupňovými převodovkami 6DCT250 pro zážehové motory), pro další vozidla skupiny Fiat (Fiat, Alfa Romeo a Jeep) s FPTC635 DDCT se 6stupňovou převodovkou pro zážehové i vznětové motory a také pro Suzuki s 6stupňovou převodovkou TCSS pro zážehové i vznětové motory. Kromě toho má společnost Schaeffler v programu opravárenská řešení pro mokré dvojité spojky vozidel značek Audi, Seat, Škoda a Volkswagen se 7stupňovou převodovkou (DQ500).

„S novými řešeními pro suché i mokré dvojité spojky prezentujeme naši inovační sílu a dlouholetou kompetenci v oblasti oprav spojek. Naše celosvětové pokrytí trhu v segmentu spojek je již vyšší než 80 procent a bude i nadále stoupat,“ zdůrazňuje Daniel Rouven z divize Automotive Aftermarket společnosti Schaeffler.

V čem je tajemství dvojitých spojek? Zatímco jedna spojka přenáší točivý moment, připravuje se paralelně přes druhou spojku další převodový stupeň. Převodové stupně tak za sebou následují plynule bez ztráty výkonu a bez přerušení trakce. Suché dvojité spojky se používají zejména u vozidel s menšími krouticími momenty, protože zde nelze generované teplo spolehlivě odvádět. Mokré dvojité spojky jsou na rozdíl od toho vhodné hlavně pro vozidla s mimořádně vysokým hnacím momentem nad 250 newtonmetrů. Díky olejovému chlazení umožňují přenos vysokých krouticích momentů. Teplo vznikající při řazení a během rozjíždění je v této variantě odváděno přes olejový okruh.

Ať jde o provedení pro suché nebo mokré spojky, vedle dvojité spojky obsahuje každý LuK RepSet 2CT všechny vzájemně přesně sladěné komponenty, které jsou nezbytné pro výměnu příslušného systému dvojité spojky. Nabídka je doplněna příslušným a modulárním systémem speciálních přípravků, které jsou nezbytné pro výměnu dvojité spojky. Pro každou aplikaci mohou být specifické doplňkové sady snadno kombinovány se základní sadou přípravků.

Ke každé sadě LuK RepSet a ke každému kufru se speciálními přípravky jsou přiloženy podrobné technické a montážní informace v osmi jazycích. Tyto a další informace o opravárenských řešeních, jakož i kompletní sortiment pro automobilový trh s náhradními díly od společnosti Schaeffler naleznete také na online portálu REPXPERT. Pro registrované uživatele jsou zde také další technické informace, jako jsou montážní videa a technické brožury.