NEW

Jak ochránit zaměstance autodílen před nákazou novým koronavirem?

Epidemie nového koronaviru v současnosti zasahuje všechny oblasti života, servisy nevyjímaje. K již dobře známým ochranným opatřením přidává REPXPERT tým soubor doporučení pro práci v dílně. V následujících odstavcích si přečtěte, jak máte Vy a Vaši kolegové v servisu pracovat bezpečně tak, abyste chránili zdraví svoje i vašich zákazníků.

REPXPERT-workshops-in-coovid-19-1634-919-v2.jpg
1.    Očistěte vozidlo po příjmu. To platí hlavně pro plochy a místa uvnitř vozidla, kterých se uživatel nejčastěji dotýká (např. dotykový ovládací panel, tlačítka na volantu a středové konzoli, ovladače okének, atd.). Nezapomeňte ani na klíček! Ale pozornost věnujte také méně nápadným místům jako např. kliky a madla dveří a vnitřní zpětná zrcátka. Ke zničení viru obvykle postačí běžné mýdlo nebo čistící prostředek. Na interiér lze použít běžné „čističe kokpitu“, které šetrně očistí vnitřní panely.

2.    Vypněte ventilaci před nastartováním motoru.

3.    Použijte smršťovací fólii. Věnec volantu a hlavice řadící páky můžete obalit jednorázovou smršťovací fólií jako ochranu při práci a testovací jízdě.

4.    Pracujte v „rukavičkách“. Veškeré práce na vozidle provádějte pouze s odpovídající ochranou rukou. Velká část bakterií na lidském těle se nachází právě v oblasti rukou, proto je důležité je chránit nejlepším možným způsobem. Používání rukavice výrazně snižuje nebezpečí nákazy.

5.    Udržujte odstup. Tak jako v každodenním životě, platí toto stejně i v dílně: udržujte alespoň 1,5m odstup od kolegů a zákazníků. Je možné, že jsou již infikováni virem, i když nevykazují žádné obvyklé příznaky. Dodržování odstupu výrazně snižuje nebezpečí nákazy.

6.    Nainstalujte v recepci/u příjmu oprav ochrannou průhlednou přepážku, třeba z plexiskla. Ta pomůže udržet potřebný odstup např. při konverzaci se zákazníkem o rozsahu zakázky. Přepážka pomůže zabránit šíření viru.

7.    Omezte přímý kontakt se zákazníky na nutné minimum. Služba vyzvednutí a vrácení vozidla zákazníkovi snižuje počet kontaktů a tím pádem riziko nákazy.

8.    Omezte počet lidí/zákazníků v prostorech recepce/příjmu oprav. Při sjednávání termínů předání vozidel se vyvarujte překrývání časů.

9.    Často čistěte společné prostory a součásti zařízení. Obzvláště důležité je důkladně čistit kliky dveří, recepční pult, psací potřeby, pracovní desky, opěradla židlí, kávovary a jiné předměty, se kterými dochází ke kontaktu během jednání se zákazníky. Stejné opatření platí i v prostorech a zařízeních pro zaměstnance.

10.    Odstraňte časopisy z prostor pro čekající zákazníky. Je to potenciální místo, kde může virus přežít i několik dní.

11.    Vyhněte se testovacím jízdám společně se zákazníkem. Přitom nelze dodržet minimální odstup 1,5m.

12.    Preferujte bezhotovostní platby. Je-li to možné, dočasně nepřijímejte platby v hotovosti.

​​​​​​​13.    Vybavte sociální zařízení papírovými utěrkami. Nepoužívejte textilní ručníky, které by mohlo sdílet více osob.