NEW

Společnosti Schaeffler a Bosch chystají společně novou technologii řízení zadních kol

Řídicí jednotka řízení zadních kol od společnosti Schaeffler se může pochlubit vysokou účinností a nízkou hmotností

Řídicí jednotka řízení zadních kol od společnosti Schaeffler se může pochlubit vysokou účinností a nízkou hmotností


Společnost Schaeffler jako globální dodavatel pro automobilový průmysl zahájila vývojové partnerství se společností Robert Bosch Automotive Steering GmbH, aby rozšířila své portfolio v oblasti inteligentního řízení zadních kol (iRWS – inteligent Rear Wheel Steering). Cílem partnerství je nabídnout integrovaná řešení pro systémy řízení zadních kol. V rámci partnerství poskytuje společnost Schaeffler mechatronické systémy iRWS a Bosch Automotive Steering přispívá softwarem a elektronikou v podobě řídicích jednotek řízení. „Kombinace silných stránek obou společností nám umožňuje vytvářet integrované systémy, které našim zákazníkům poskytují vynikající přidanou hodnotu,“ uvedl pan Matthias Zink ze společnosti Schaeffler. „Technologie inteligentního řízení zadních kol je milníkem na cestě společnosti Schaeffler k tomu, aby se stala klíčovým technologickým partnerem v oblasti podvozkových systémů.“

Technologie řízení zadních kol: mechatronická evoluce ​​​​​​​
Společnost Schaeffler úspěšně uvedla na trh svůj mechatronický inteligentní systém Active Roll Control (iARC) již v roce 2015. „Zkušenosti, které jsme získali, jsme využili pro vývoj mechatronického řízení zadních kol,“ uvedl Dr. Keiwan Kashi z divize Mechatronic Systems ve společnosti Schaeffler. „Spojením našich odborných znalostí v mechatronice a v oblasti industrializace mechanických a mechatronických komponentů jsme vytvořili vysoce efektivní produkt, který lze přizpůsobit požadavkům zákazníka.“ Mechatronická jednotka iRWS zlepšuje jízdní komfort a bezpečnost, což nabízí několik klíčových výhod v dnešním rychle se rozvíjejícím světě. Natočením zadních kol v opačném směru oproti předním kolům snižuje poloměr zatáčení, což výrazně zvyšuje manévrovatelnost ve stísněných prostorech, například při parkování v rušném městském prostředí. Asistenční řízení zadní nápravy navíc zvyšuje ovladatelnost, stabilitu i jízdní komfort a zvyšuje bezpečnost vozidla. Systém řízení zadních kol společnosti Schaeffler využívá technologie s lehkou konstrukcí a jeho celková hmotnost je pouhých osm kilogramů. Srdcem systému je planetová převodovka, která zajišťuje samosvornost a zajišťuje, že zadní kola nezmění směr bez zásahu řidiče. Planetová šroubová převodovka má vynikající účinnost. Konstrukce systému je navíc akusticky optimalizována, takže je obzvláště vhodná pro použití v nízkohlučných elektrických vozidlech.

Řídicí jednotka řízení Bosch podporuje bezpečnější jízdu
Přínosem společnosti Bosch do tohoto partnerství je řídicí jednotka řízení, což je integrovaný modul obsahující řídicí elektroniku, elektromotor a software. Tato jednotka je škálovatelná a modulární, proto může být základem mnoha asistenčních funkcí v novém systému řízení zadní nápravy od společnosti Schaeffler. Řídicí jednotka řízení, která se již osvědčila, byla úspěšně implementována do milionů vozidel s řízenou přední nápravou. Obsahuje zabezpečení společnosti Bosch pro robustní ochranu před kybernetickými útoky. Funkce a aktualizace jsou podporovány bezdrátovou technologií (OTA). „Naši jednotku řízení třetí generace jsme uvedli na trh v loňském roce a ve srovnání s jinými řídicími systémy řízení přední nápravy si vede velmi dobře,“ uvedl Dr. Stefan Waschul, vedoucí systémů řízení osobních automobilů ve společnosti Robert Bosch Automotive Steering. „V rámci partnerství se společností Schaeffler uplatníme naše odborné znalosti v této oblasti i na systémy řízení zadní nápravy a přispějeme bohatými zkušenostmi a technickým know-how v oblasti softwaru a architektury E/E, díky čemuž jsme se stali lídrem na trhu v oblasti systémů řízení,” dodal.
Díky desetiletím zkušeností s vývojem softwaru a ovládáním řízení již společnost Bosch úspěšně navázala partnerství s touto technologií v mnoha zákaznických aplikacích. Na základě signálů ze snímače točivého momentu na volantu vypočítá integrovaná elektronika řídicí jednotky řízení optimální asistenci při řízení, která je poté realizována integrovaným elektromotorem. Kromě točivého momentu, kterým řidič působí na volant, zohledňuje výpočet řadu dalších parametrů vozidla.